Jak duża agencja interaktywna wykorzystuje w swoim biznesie uczestnictwo w programie afiliacyjnym

Kontynuując tematykę współpracy na przykładzie Programu Partnerskiego, rozmawiamy dziś z Kamilem Zawiślakiem, odpowiedzialnym międzyinnymi za rozwój nowych projektów w DDS Poland, jednej z największych agencji interaktywnych na Pomorzu.

Zapytałem Kamila o to, jak w jego firmie wykorzystywane jest uczestnictwo w naszym Programie Partnerskim, jak wygląda dochód z PP i czy ma on w ogóle jakieś znaczenie dla działalności firmy.

Opowiedz nam o swojej firmie, czym się zajmujecie, jak wygląda Wasza praca?

DDS Poland – kreatywny i techniczny zespół firmy, zbudowany prawie z 30 osób

Kamil Zawiślak: DDS Poland istnieje na rynku od 2006 roku. Jesteśmy jedną z największych agencji marketingowych na Pomorzu, łączącą kompetencje kreatywnego i technologicznego zespołu.

Prowadzimy działania z zakresu marketingu zintegrowanego – od koncepcji kreatywnej, identyfikacji wizualnej po animację, wideo, SEM i SEO na strategii marki kończąc. Na co dzień poprzez wykorzystanie UX, Onsite i Online Marketingu realizujemy nowoczesne strony WWW. Budujemy strategie dużych projektów, tworzymy innowacyjne kreacje i dbamy o skuteczną komunikację marki.

DDS Poland obsługuje duże i średnie firmy, w tym wiele znanych polskich i zagranicznych marek

Przywiązujemy ogromną wagę do jakości tworząc innowacyjne usługi, które budujemy przy wsparciu naszego interdyscyplinarnego zespołu, złożonego z otwartych i kreatywnych ludzi, specjalistów o szerokiej wiedzy, którzy z pasją i zaangażowaniem podchodzą do każdego wyzwania.

Dlaczego wybraliście Elastyczny Web Hosting?

K.Z.: Wyboru Waszej usługi dokonaliśmy przy jednym z rozwojowych projektów, nad którym pracowaliśmy. Pamiętam, że potrzebowaliśmy hostingu dla sklepu internetowego, który będzie charakteryzował się najlepszym współczynnikiem ceny do jakości. Autoskalowanie było atutem, który zdecydowanie przemawiał za wyborem.
Prowadzimy sporo projektów i mamy doświadczenie z różnymi hostingami. W poprzednich przeważały raczej negatywne odczucia. Dlatego do Elastycznego Web Hostingu podchodziliśmy z rezerwą, czas jednak pokazał, że to była bardzo dobra decyzja i finalnie jesteśmy bardzo zadowoleni. W tym roku przenieśliśmy już większość naszych klientów, a nowym od początku proponujemy EWH. Nie ukrywamy, że za współpracą przemawiały również dobre warunki Programu Partnerskiego, choć to tylko jeden z czynników na TAK.

No właśnie, wspomniałeś o Programie Partnerskim, powiedz jak wykorzystujecie go w swojej firmie i co przemawiało za jego wyborem?

K.Z.: Po pierwsze to prosta kalkulacja, 57 zł netto prowizji od założonego konta w pierwszym roku, a później 40 zł netto przy odnowieniu w kolejnym. Żal nie skorzystać, zwłaszcza przy sensownej skali prowadzonego biznesu, gdzie w roku można przynieść nawet ponad 100 klientów hostingowych. Jeszcze nie zdażyło się nam, by któryś z nich nie przedłużył usługi hostingowej na kolejny rok. Nie trzeba długo liczyć, by wiedzieć, że to się opłaca.

Sam PP można wykorzystać na kilka sposobów:

  1. Dla klientów, których obsługuje się hostingowo, po prostu można obniżyć koszt zakupu hostingu (każdego konta) i to już jest spora oszczędność.
  2. Jeśli klient chce mieć osobne konto dla siebie i sam się nim później zajmować, po prostu zarabiamy na tym dodatkowo, przy tym sam klient ma też taniej i łatwiej mu przełknąć koszty usługi – win win.
  3. My idziemy drogą korzyści dla samego Klienta, po prostu płaci mniej  za usługę hostingową, my zajmujemy się resztą, a część techniczną obsługi konta przekazywana jest na stronę usługodawcy hostingowego.

Jakiej drogi nie obierzemy i tak wygrywa Klient i my. Same zasady PP też są dość przyjazne, dla przykładu ciasteczka z linku referencyjnego żyją 90 dni, więc nie ma ryzyka, że któregoś polecenia nam system nie zaliczy. Podoba nam się takie podejście do współpracy.

Co robicie, żeby zachęcić Klientów do skorzystania z EWH? Czy poświęcacie dużo na obsługę tego procesu? 

K.Z.: Nie mamy typowego modelu promocji. Natomiast przygotowaliśmy specjalne case study, które pokazuje z jakimi korzyściami wiąże się zmiana usługodawcy i jak działa samo EWH. Przekonujemy klienta faktami, aby później spać spokojnie i wiedzieć, że mamy czyste sumienie. Nie chodzi nam też o to, aby za wszelką cenę zarobić na afiliacji, to świetny dodatek do dochodu firmy, ale staramy się przede wszystkim o dobro Klienta. Dążymy do tego, aby nasz dział IT skupiał się na tworzeniu, a nie rozwiązywaniu problemów z hostingiem i właśnie dlatego ułatwia nam to życie w obie strony – spokojny klient, odciążony dział IT.

Co dzięki temu zyskaliście, co Wam dało polecanie EWH? 

K.Z.: Mieliśmy sytuację, kiedy klient zdecydował się pozostać przy swoim starym hostingu. Awarii uległa baza danych serwera. Kontakt z firmą hostingową okazał się bardzo trudny, mieli problemy ze sprawnym wgraniem… kopii zapasowej.

Straciliśmy w zasadzie sporo własnego czasu na rozmowach z firmą hostingową, nie odpowiadamy za nią, ale przy naszym podejściu do klienta staraliśmy się zażegnać problem jak najszybciej.

Tak więc ponownie, szybki czas reakcji ze strony dhostingu, pozwolił nam zyskać czas na naszą codzienną pracę i spokojny rozwój biznesu.

Opowiedz chwilę o tym, jak przebiega dotychczasowa współpraca?

K.Z.: Nie pamiętam, abyśmy mieli jakieś znaczące problemy dotyczące samej współpracy. 🙂 dhosting ma support na najwyższym poziomie  – odpowiadacie szybko i rzeczowo, co bardzo się nam podoba. Problemy się w zasadzie nie zdarzają, a jeśli, to marginalne i praktycznie niezauważalne, to też nas cieszy.

Masz jakieś podpowiedzi dla tych wszystkich, którzy chcieliby zacząć współpracę afiliacyjną?

K.Z.: Do takiej współpracy potrzeba solidnego partnera. To chyba moja jedyna wskazówka. Myślę, że warto też patrzeć na partnera przez pryzmat rozwoju, a rozwijacie się bardzo szybko. Odpowiednie zaplecze technologiczne i finansowe, to też dobry hint dla innych, że to nie przypadkowa firma, jakich wiele, tylko stabilny biznes z pomysłem na przyszłość – to się naprawdę liczy.

Dziękuję za rozmowę i życzymy dalszej, owocnej współpracy!

K.Z.: Również dziękuję.

 

Na skróty:

  1. Partnerzy.
  2. Program Partnerski.
  3. Inne RozmowyDH.

Dodaj komentarz:

Twój adres e-mail nie zostanie nigdzie opublikowany.