Nowy mobilny webmail dPoczta.pl

Domeny , Hosting , Nowości Gru 21, 2015 Brak komentarzy

Wraz z udostępnieniem Wam nowej wersji dPanelu, równocześnie, trochę po cichu, wprowadzone zostały też spore zmiany w dPoczta.pl. Na pewno wszyscy zauważyli zmiany wizualne – czyli zupełnie odmieniony wygląd. Oprócz jaśniejszego motywu z pomarańczowymi dodatkami, nowa skórka dodała do webmaila jeszcze jedną bardzo ważną cechę. Wreszcie z webmaila można korzystać także na urządzeniach mobilnych! Skórka dostosowuje się w zależności od tego, z jakiego urządzenia korzystamy. To była jedna z najbardziej pożądanych funkcjonalności odnośnie dPoczty przez Was zgłaszana.

Jednocześnie, tym którzy są nocnymi markami, albo po prostu nie lubią zmian, w opcjach pozostawiliśmy możliwość skorzystania z poprzedniej skórki webmaila, który nazywał się „Ciemna kolorystyka”.

Jednak oprócz zmian wizualnych, wiele wydarzyło się „pod maską”.

Reset hasła dla użytkownika poczty

Pamiętacie, jak dotychczas wyglądał reset hasła do waszej skrzynki? Trzeba było się zalogować do dPanelu i tam ustanowić nowe hasło. Może dla tych użytkowników, którzy do obu platform mieli to samo hasło (lub „mają od tego ludzi”, czyli zatrudniają administratora) nie było to specjalnie problematyczne. Jednak dla pozostałych był to większy kłopot. Nasi doradcy Helpdesk24 niemal codziennie odbierali zgłoszenia w sprawie odzyskania hasła do dPoczty. W dodatku jeżeli klient nie mógł się zalogować do dPanelu, to sprawy się komplikowały – aby móc ponownie uzyskać dostęp do swojego konta należało złożyć odręcznie podpisany (a więc wydrukowany, a następnie zeskanowany) wniosek, którego zatwierdzenie mogło potrwać nawet kilka dni, jeżeli wniosek był niekompletny.

To podejście był zbyt archaiczne i zdecydowaliśmy się, by umożliwić wam reset hasła przez SMS. Jak to działa? Otóż w ustawieniach, zarówno przez dPanel jak i dPocztę, można dodać numer telefonu właściciela skrzynki. Od tego momentu, gdy zapomnicie hasła do skrzynki wystarczy, że na stronie logowania przejdziecie do opcji „Nie pamiętam hasła”, gdzie podacie swój adres e-mail oraz powiązany z nim numer telefonu. Chwilę później dostaniecie wiadomość z nowym hasłem. Oczywiście hasło możecie zawsze zmienić na własne.

Zarządzanie filtrem SpamAssassin

Tym z was, którzy korzystali z innych kont pocztowych np. w popularnych serwisach internetowych, brakowało na pewno możliwości zaklasyfikowania wiadomości e-mail jako spam, aby w przyszłości filtr automatycznie odrzucał podobne wiadomości. Mamy dla Was dobrą wiadomość. W nowej dPoczcie umożliwiliśmy wam edukowanie naszego systemu antyspamowego poprzez oznaczanie wiadomości jako spam lub odwrotnie. Pamiętajcie, że na efekty takiej nauki trzeba troszkę poczekać, jednak i dla osób niecierpliwych przygotowaliśmy udogodnienie. Dodaliśmy także możliwość zarządzania białymi i czarnymi listami również z poziomu Webmaila. Wisienką na torcie jest możliwość regulacji czułości filtra SpamAsassin, czyli wymaganej ilości „punktów spamowych”, po zdobyciu których wiadomość jest traktowana jako spam.

Filtry sieve

Dobrą wiadomość mamy też dla osób, które korzystają z dPoczta.pl na różnych urządzeniach. Do tej pory, filtry skonfigurowane w jednym programie pocztowym, działały tylko w nim. Na innych urządzeniach, albo trzeba było ustawiać filtry od zera tak samo, albo poczta pozostawała niefiltrowana. Teraz macie już możliwość zdefiniowania filtrów sieve dla waszych wiadomości bezpośrednio na serwerze. Oznacza to koniec konieczności konfigurowania każdego programu pocztowego. Co więcej, filtry działając na poziomie serwera, działają także dla Webmaila, co do tej pory nie było możliwe. Dzięki temu będziecie mogli zadecydować, żeby każda wiadomość od waszego administratora była automatycznie umieszczona w folderze „techniczny bełkot”, a te, które w treści zawierają słowo „pizza” albo „kotki” z miejsca lądowały w folderze „ulubione”. Nigdy więcej ręcznego przenoszenia! Z doświadczenia wiemy, że znacznie minimalizuje to czas, którzy musicie poświęcić na zorganizowanie skrzynki.

Przeszukiwanie wielu folderów

Ulepszona została też wyszukiwarka na dPoczcie. W nowym webmailu możecie wybrać wiele folderów, które foldery chcecie przeszukać, by odnaleźć poszukiwanego maila. Nie musicie powtarzać tej samej frazy dla każdego folderu. Bo i po co czynić coś trudniejszym niż być musi?

Archiwizacja do podkatalogów

Warto wspomnieć o tym, że archiwizowane wiadomości mogą trafiać od razu do odpowiedniego podfolderu Archiwum. Zatem wszystkie zdjęcia z wypadów służbowych w 2013 roku lądują w jednym folderze, wszystkie ustalenia dotyczące umów zawartych w 2014 – w drugim, a najaktualniejsze – w trzecim. Dzięki temu wszystko, czego nie potrzebujecie na bieżąco jest dobrze skategoryzowane i łatwo dostępne.

…i wiele więcej!

To oczywiście nie wszystkie wprowadzone zmiany, ale na pewno tej najważniejsze i najbardziej wpływające na wygodę korzystania z Webmaila. Mamy nadzieję, że udało nam się pozytywnie was zaskoczyć wprowadzonymi zmianami.

Wszystkich, którzy chcą wiedzieć, jak zmienił się cały dPanel.pl zapraszamy do osobnego artykułu, w którym opisujemy zmiany wprowadzone w samym panelu administracyjnym, a do którego przeczytania oczywiście zapraszamy.

Artur Kokosza

Artur Kokosza